"Livet är härligt att leva, bara man har tillräckligt svag
karaktär att njuta av det." - Sokrates

torsdag 29 augusti 2013

Marinerad rödlök..?

Skön dag!

Sju timmar på restaurangen blev till fem. Det var superlugnt där idag. Högsäsongen är absolut förbi för i år...
Körde över Öresundsbron och sladdade förbi Emporia där jag handlade lite mat. Ska ju göra mat till mig och bästa A i morgon. Ja, och hennes pojkar, såklart. Så nu ska jag prova på att marinera rödlök. I hallonbalsamvinäger. Visst låter det gott! Återkommer med resultatet...

Kan säga att inhandlingen var en enda lång inre kamp. Jag var sååå sugen på något gott! Men jag köpte ingenting som kan räknas till det onyttiga. Heja mig! Däremot köpte jag kaffebönor till min gamla presskanna som jag dammat av igen. Himla gott som omväxling till Nesspresson.


Nu är jag på väg att landa i det faktum att jag är helledig till på måndag morgon! Shit vad jag ska njuta. Och få en massa bra skit gjort. Känns som jag är på G nu...

Tataa!
XXX

Inga kommentarer: