"Livet är härligt att leva, bara man har tillräckligt svag
karaktär att njuta av det." - Sokrates

fredag 30 augusti 2013

Om jag bor nära..? Och ja, det blev gott!

Nu har EM i fälttävlan dragit igång.
Om jag bor nära? Tja, under resultattavlan, ungefär... Synd man inte är hästintresserad för fem spänn...

Resultattavlan är den svarta rektangeln...

Och jag kan stolt meddela att den marinerade rödlöken blev såå god!

1 rödlök
3 msk hallonvinäger
1 msk soja
6 msk olja

Puttra löken mjuk med hälften av vätskan. Låt svalna. Häll på resten av vätskan. Kyl. Håller i en vecka.
Receptet är stulet rakt av från Allt om Mat.


Dagen är tänkt att stå på terrassröj. Men jag måste ju säga att det lockar föga... Snålblåst och hot om regn. Men väninnan L var just här och dumpade 2 underbara olivträd på min terrass, och det vore synd och skam om jag inte röjer upp och snyggar till så de kan stå lite ståndsmässigt...

Jag ska bara... 1000 ting...

Tataa!
XXX

Inga kommentarer: