"Livet är härligt att leva, bara man har tillräckligt svag
karaktär att njuta av det." - Sokrates

måndag 14 februari 2011

Vaknar av att något inte är som det ska...

Här i Thailand är det mitt i natten just nu.
(6 timmar före svensk tid.) Och jag vaknade för en stund sedan av en märklig känsla...
Något är fel...
Exakt samma känsla som när det blev för tyst på sonens rum när han var liten...

Ligger still och försöker kommer på vad fasen det är som är galet... Samtidigt som jag ju inte vill vakna helt. Har så svårt att sova redan som det är, liksom...

Sakta går det upp för mig att det är alldeles för tyst, och på tok för mörkt...
Och för varmt... Stängde jag av airconditioning..? Och TV:n??
Jag sover alltid med TV:n på på hotellrum...

Aha! Strömavbrott!

Använder mobilen att lysa mig fram till garderoben. (Vem gör inte det? Använder mobilen som ficklampa? Funkar asbra.) Och i garderoben fumlar jag fram den obligatoriska stora ficklampan.
Så i svagt ljus sitter jag och funderar...
Arbetsskadad som jag är; Funkar brandlarmet nu, utan ström? Trappan ligger höger-höger-vänster, klär på mig linne och kjol, lägger ID och plånbok brevid mig.
Jag vet, men vi funkar så, vi flygfolk. Lite scout-aktigt, sådär... Alltid redo!

Sen sitter jag i ficklampsljus och läser om Foppa på Expressens hemsida (Jo, nätet funkar!) och längtar efter luftkonditioneringen...


Vill sova, men det kan jag ju inte... Skriver blogg istället... Klockan 02:30 på natten...

Önskar Er en god nattsömn!

XXX

Inga kommentarer: