"Livet är härligt att leva, bara man har tillräckligt svag
karaktär att njuta av det." - Sokrates

tisdag 26 februari 2013

Sluta kvid om hästen, och get real...



Tänkte på en sak...
Nu kommer det fram att flera tillverkare har hästkött i sina helfabrikat. Hujeda mig, tycker många.

Men vad fan, allt annan skit som den maten innehåller då?! Tillsatsämnen, smakförstärkare, konserveringsmedel och skit och mög. Är inte det tusen gånger värre, än att äta en trött gammal ponny som gjort sitt på ridskolan..? Folk har ju ätit kött - häst, ko, gris, kanin, lamm - i alla tider! Men den där kemiska skiten, det är ju den som borde få folk att spotta ut skiten i vasken och lära sig laga riktig mat.

Sen övergår det ju mitt förstånd totalt, hur i helsicke man kan äta färdigmat. Och ännu mer förfärad är jag över att folk även ger skiten till sina barn... Det tar ju verkligen hundra år att steka lite hemmarullade köttbullar eller pannbiffar. Eller i vart fall 20 min. Men folk har tydigen inte 20 minuter....

Ja.
Jag har bestämda åsikter om skräpmat.

Tataa!
XXX

3 kommentarer:

Helena m. 4 sa...

ha ha - jag har också lite åsikter om det här, men vi tar det privat känner jag... ;-)
*kram*

Susanne sa...

Kan bara hålla med.

Tjillevipp morsan sa...

Jag hör dig jag hör dig. Och håller med.
De som shoppar maten borde tänka" hmmm- undrar varför det är så billigt.." Men icke.
Tomtar.