"Livet är härligt att leva, bara man har tillräckligt svag
karaktär att njuta av det." - Sokrates

tisdag 26 februari 2013

Chock...

Började dagen på bästa sätt och vis!
12,2 km pw med bästa S. Vi babblade lika mycket som fötterna trampade. Lovely!

Och vi gick så långt att jag nästan inte hann tillbaka i tid, skulle till tandläkaren idag. Trodde det var en vanlig årlig koll, och svepte in på kliniken 5 minuter försenad. Damp ner i stolen lite lagom svettig, sådär, och fick beskedet att -"Jaha, då var det idag vi eventuellt skulle göra en rotfyllning!".

What?!

Tappade en plomb förra året, och hade karies under lagningen. Fick nåt medikament i tanden, och en provisorisk lagning ovanpå i hopp om att tanden skulle läka. Om inte, så skulle det bli rotfyllning.
Och allt detta hade jag förträngt.
Så fram med bedövningsspruta och borra, borra, borra... Fatta hur en tandläkarborr låter i huvudet på en som har förkylningslock för öronen! Tusen gånger värre, ju!! Fy fasen...
Men som tur var, så hade tanden läkt, och jag fick en ny permanent lagning. Nu sitter jag här, helt slut och med sned trut. Vilken omgång!

Tur man har koll på grejerna, eller hur?
Kolla till höger, i min "Månadens tränig"-kolumn... Vad fasen hände den 21:e? Åkte jag in i framtiden, eller? För från och med den dagen är det tydligen mars månad... *skakar på huvudet*. Jag kan inte ens hålla reda på vilken månad det är. Herre jösses...

Tror jag måste ta en tupplur nu.
Tataa!
XXX

Inga kommentarer: