"Livet är härligt att leva, bara man har tillräckligt svag
karaktär att njuta av det." - Sokrates

tisdag 13 november 2012

Så blir det fasen inte enklare! (Eller godare...)

Ramlade över världens enklaste recept häromdagen. Och jag menar det - VÄRLDENS enklaste!
Bananpannkakor; 2 ägg och en banan. Färdigt. Nej, de smakar inte som i Thailand, men absolut godkända.

Man vispar ihop 2 ägg och en mosad banan och steker. Så har du helt plötsligt en finfin proteinmåltid som smakar mumma! Gluten/laktosfri. Är du inte ute efter att spara kallisar, släng i en sked socker och stek i smör. Jag stekte i minimalt med olja. No sugar. Till pannkakorna hade jag kesella citrus som jag fick på eventet igår, samt blåbär och granatäpplekärnor.

Av 2 ägg och en banan blev det 6 rejäla pannkisar, och jag är proppmätt. Hurraaaa! Gott och mättande!


Var lite uttråkad nu i förmiddags och behövde lite uppmuntran. Så jag gav mig själv Charlotte Perellis nya träningsbok. Inte för att följa, men absolut för inspirationen! Så nu ska jag ha mig en god kopp kaffe och läsa mig klok.


Tataa!
XXX

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den boken har jag också spanat på! Vill gärna höra vad du tycker!

Malla sa...

men mums vad gott det lät!