"Livet är härligt att leva, bara man har tillräckligt svag
karaktär att njuta av det." - Sokrates

fredag 17 februari 2012

Fix & fest!

Jobbar undan tråksaker idag...
För i morgon ska jag ha en totalt orörd, ledig dag.

Fick dock börja dagen med att fly mitt hem... Den där kökskillen skulle komma och göra det sista. Pallade inte träffa honom, så jag gick och köpte lite blommor & fika och gick in till grannen, och lämnade min dörr öppen. Tänk att vissa inte fattar var gränsen går, alltså... Nåja. Nu har han gjort sitt. Tack och adjö!

Bilen står nytvättad och fin på sin parkeringsplats, tvättkorgen är tom, nu är det bara två badrum som ska få sitt och dammsugning och golvtvätt. Fy fan vad jag HATAR att tvätta golv! Blir så jäkla svettig. Äckligt! Sen måste jag nog hinna med en liten tupplur innan tjejmiddagen ikväll.
Helena undrade om vi verkligen ska på samma fest, när jag skrev att jag skulle på tantmiddag... Hahaha!
Ja, Helena. Och jag har inte ens fyllt 40... ;)))
Nu ska jag nog passa vad jag säger, hennes man ska skjutsa mig...! Hahaha!!

Nå.
Först lite lunch. Idag är det yoghurt och cheerios. Asglammigt.

Och här kommer dagens kloka ord;


Tataa!
XXX


5 kommentarer:

Ellen sa...

Vilken äcklig hantverkare. Han kanske bara vill ligga sig lite? Är det inte därför man blir hantverkare?

Jag hade en kollega som jobbade deltid som brandman. Dom hade kvinnor som ringde då och då och skrek: DET BRINNEEEER eller MIN KATT I TRÄDEEET eller så. SÅ fick dom åka dit och när kom kom satt ingen katt i något träd och det brann inte men där emot stod en kvinna med negligé´. Och han sa att det var vanligare än vad man kan tro.

Så mitt förslag mot hantverkaren är: If you cant beat them. Join them.
MMm.... :) KRAM

moster mallas blogg sa...

Gillar verkligen dagens kloka ord, ha en fab....kväll

Kärlek....Malla

Ninja sa...

Förståndigt att planera in en helt ledig dag :)

äppelblomman sa...

Ha ha ha;) fifan vilken snusk gubbe;)
Ha ha tant;)
Ha en underbar kväll!
Kram K

Fru Venus sa...

Ha ha , gillar Ellens förslag :-))
Ha så kul! Kram