"Livet är härligt att leva, bara man har tillräckligt svag
karaktär att njuta av det." - Sokrates

tisdag 7 februari 2012

Bästa blogghörnan!

Är i mitt rum på hotellet här i Dubai.
I "fönsterkarmen"/nischen har de gjort en sitthörna med kuddar, stoppad madrass, soft belysning och en fantastisk utsikt. Som gjort för att sitta och blogga och dricka äpple Mirinda!


Jag önskar jag kunde förmedla känslan man får här... Det är så himla trivsamt! Haft en underbar dag vid poolen, supersällskap av goa kollegor, god lunch, 2 dopp i poolen, huden lite stram av solen, doft av sololjan... Osv... Och vetskapen att ikväll kommer det bli topp, i morgon kommer det vara topp i DUBBEL bemärkelse! Återkommer till detta i morgon... och om mindre än två veckor kommer jag hit igen... Det är verkligen ett smultonställe, det här.

Ni tycker säkert att jag lever ett liv i sus & dus, och det gör jag. Ibland. Men glöm inte att detta jobbet också kostar... I form av skiljsmässor, barn som växer upp medans man är borta, vänner som försvinner för att man aldrig är ledig helger osv... Jag älskar mitt jobb. Men ibland är priset ganska högt... Ville bara säga det.

I går var vi på Teatro, en asläcker restaurant. Och jag hade den fina tunikan på som jag vann inne hos Karro. Och jag har nog aldrig fått så många komplimanger för mina kläder förr!! Jag glömde fan ta en bild, men tänk tunikan, svarta slimmade "skinn"brallor med dragkedja nertill på benen, svarta högklackade skor med smal träklack och öppen tå, och stora smycken. Min kollega C sa att det var det snyggaste klädesplagget hon sett på år och da´r!
TUSEN TACK, Karro!!! Den var såå rätt!! Jag ska fasen ta en bild ikväll när jag är fixad, och dra på mig samma kläder som igår, bara för att ni ska få se!

Nu ska jag sitt här en stund i min fönsterkarm, och bara njuta av myllret utanför.

Tataa!
XXX

4 kommentarer:

Ting sa...

Jag förstår att det sliter att jobba som du gör!
Vet faktiskt inte om jag skulle vilja ha det så.
Även om sol och värme och fina badstränder lockar.
Kram på dig!

Tantaluran sa...

Rolig blogg att läsa det här!

äppelblomman sa...

Åhhh va roligt att höra att du gillar den! Älskar min svarta o ska nog investera i en sån som din!! Jaaa bild nu;) ser att du tittade in på min blogg samtidigt som du tog bilden, sånt gillar vi;)
Ja visst vet jag hur det är med med att bara borta mycket o på helger o så... Inget vidare... Man tappar liksom den sociala biten:/
Kraaam K

Susanne sa...

Väntar på en spänning på bilden. Tunikan är ljuvlig.
Kramar