"Livet är härligt att leva, bara man har tillräckligt svag
karaktär att njuta av det." - Sokrates

söndag 1 januari 2012

What a party!!

Herre jösses, vilken fest!

Vi var ju hos svågern & svägerskan igår. Så hiiimla trevigt! Svågern är alltså en örn i köket. Shit vilken god mat det var.

Först var det välkomstdrink..




Så satte vi oss vid fint dukat bord..
Förrätt... Löjrom, sikrom, lax, smetana och rödlök. Till det serverades 3 olika slags kex. Och champagne.
Huvudrätt var perfekt stekt oxfilé, potatiskaka med kronärtskocka, madeirasås, haricoverts med banancharlottenlök och tryffelsmör. Hann visst börja äta innan jag kom på att jag skulle fota... Smakade himmelskt!!
Ett kanonvin... Bäst i lagom mängder, om du frågar mig idag...
Desserten bestod av punchparfait med mandeltäcke, hallon, jordgubbar och blåbärskompott... Ett dessertvin till det. Som jag tyvärr inte kommer ihåg vad det hette, men det smakade dejigt!

Vid 12-slaget var det dags att kolla på raketer, och swisch, sa det så flög en sneseglande raket rakt på mig, satte glöd på min blus som det gick hål på, brände huden på bröstet jag har till och med brännblåsor där idag  och, nästan värst av allt, mitt hår.
Shit, alltså! Det luktade ondulerat hår i hela kvarteret!
Har faktiskt inte vågat titta på mitt hår idag... Vill verkligen inte klippa mig... :((( Men ni kan ju gissa att det tog 0,3 sekunder innan det började ryka, med allt jäkla hårspray och grejer i... Och jag var ju inte heelt stadig just då, så reaktionen var lite lätt fördröjd... Kunde slutat mycket värre...

 Anyhow. Festen var trevlig och fortsatte tills vi fick skjuts hem av min snälla svägerska.
 Idag har man inte varit så kaxig... Vi beställde hemleverans på pizza, och sonen blev precis hämtad av sin far.
 Nu är det Ivanhoe...

Det ser tyvärr ut som om han väljer fel brud i år igen... Suck!

 Stort tack till alla för igår! Vi fick firat in det nya året med ett brak!

 Tataa!
XXX

10 kommentarer:

Elaine sa...

Åh vilken festlig måltid! Ser förträffligt gott ut! Gott nytt!

Ellen sa...

Vilken middag!!! Starkt jobbat!

Fru Venus sa...

WOW! Men tur i oturen med raketen!! Jag har ropat och bankat på TV:n men inte bytte han tjej inte..... KRAM

äppelblomman sa...

Underbara bilder o underbar mat!
Vilken tur i oturen med raketen... Hoppas verkligen du slipper klippa dej..
Kram k

Helena sa...

Är inte så förvånad att ni fick toppen käk:))
Visst är brorsan en mästare i köket!
Vilken tur att det inte blev en allvarligare raketolycka.
Tycker att det snart är dax att förbjuda de små rackarna!!
God fortsättning på dig och hoppas att 2012 blir ett bra år!!
Kram!!

Nina sa...

Jösses va gott det ser ut!! Men läskigt det där med raketen! Tur att det gick bra ändå, ur det stora perspektivet iallafall! GOTT NYTT ÅR på dig fina du! och ja, vi ses 2012 också! =) kram kram

Helena m. 4 sa...

Det är nog faktiskt världens godaste vin det där du drack måttligt av i går... ;-)
Smarrigt med pizza, här blir det inget sånt på ett tag, lättast att brutalstarta tycker jag
(i alla fall idag - jag han ha ändrat mig om ett par dagar när abstinensen sätter in...)

moster mallas blogg sa...

När man ser maten och "hör" dina beröm och njutningar(smackande) över maten undrar man var i h-vete har hänt med mina nyårsaftnar.....

God fortsättning med massa kärlek till dig...Malla

Ting sa...

Ivanhoe är fan dum i huvudet.
Iår bestämde jag mig för att Rebecka ska vara glad som slipper honom. ;)

Susanne sa...

Mumsfilibaba. God fortsättning!!!!