"Livet är härligt att leva, bara man har tillräckligt svag
karaktär att njuta av det." - Sokrates

lördag 14 januari 2012

Nu sticker jag ut hakan...

..om det här med LCHF...
Alltså. Det kan inte vara sunt att äta så mycket fett.
Ramlade in på en matblogg som enbart hade LCHF recept. Och jag tycker inte ens det ser gott ut med all grädde, smör, majonäs osv... Här är en som skrapar smöret tunt, tunt och klöks av för mycket grädde, kanske därför jag känner sån aversion...
Jag tänker på allt fettet som kroppen ska ta hand om, och som fastnar i ådror och orsakar åderförfettning åderförkalkning och annat skit.
Jag tror på att man ska äta allt. I rimlig mängd. Som allt annat handlar det ju om att hålla proportionerna. Ta inte in mer än du gör av med. Ganska logiskt, faktiskt... Och logiken åker åt helvete när man ska trycka i sig en massa fett för att gå ner i vikt och leva sunt... I min värld, i alla fall.

Det är ju det som är så härligt med en egen blogg! Min åsikt regerar! Wohoo!! ;D
Och naturligtvis får ju folk följa vilken diet de vill - likväl som jag får ha vilken åsikt jag vill.
Fantastiskt!

Sicken skööön dag jag haft!
Efter barndopet och röjet efter festen igår, fick jag min efterlängtade burgare. Det är så himla sällan jag äter det, men fy fan vad gött det var!!
Sen däckade jag ett par timmar på soffan... Jamen ni hör... Så skönt för mig!

Nu blir det lite mer Wordfeud... ;D Det har gått skitdåligt idag. Igen. Damn!
I morgonbitti blir det powerwalk! Om jag inte ska flyga till Teneriffa...

Tataa!
XXX

10 kommentarer:

Osloskånskan sa...

Lagom av allt är bra, det menar jag också.

Ting sa...

Lagom är bäst!

äppelblomman sa...

Nej jag tycker inte heller om LCHF... Men de visste du ju redan;)
Sunt förnuft!!!
Kram K

Helena m. 4 sa...

Nä, jag försöker dra ner på de "värsta" fluffiga kolhydraterna och det mest onödiga sockret, göra bättre val helt enkelt, sen att det är förjäklagott med en krämig äggröra med grädde och knaperstekt bacon en söndagfrukost eller en röra på kest/tomat/avocado/balsamvinäger/basilika - det betyder inte att jag anammat LCHF...

Helena m. 4 sa...

Speciellt inte den sista röran eftersom de "hatar" tomater de där LCHF:arna...

Allt mellan Himmel och Potatisåker sa...

Åh, den röran ska jag prova Helena. Det lät gott! :D

moster mallas blogg sa...

Håller fullständigt med om att äta allt men med måtta och röra på sig är det bästa, jag är svag för mat lagad av kärlek och kakor/bakelser så jag har för många kilon extra,hoppsan....Med mina 30dagars utmaningar hoppas jag att några försvinner som bonus..........

Kärlek....Malla

Lippe sa...

Tror inte heller att det är nyttigt att äta så mycket fett, framför allt inte gott!
Bättre att äta lite av allt!

Fru Venus sa...

Vad då hatar tomater???
Jag kan säga så här, kärringen mot strömmen, när jag LCHF:ar light, mår jag mycket bättre! Jag tillsätter inget extra fett men plockar bort kolhydrater. Istället för mackor och te på morgonen äter jag äggröra och bacon med bara dess naturliga fett. Mår mycket bättre, magen svullnar inte alls likadant. Jag kan också byta ut potatis, ris och pasta mot blomkålsmos, broccoli och bönor med samma resultat. Min mage kommer i takt när jag äter mjölbaserad föda, så är det bara :-)

Fru Venus sa...

*suck* jag menar ju "otakt" då...