"Livet är härligt att leva, bara man har tillräckligt svag
karaktär att njuta av det." - Sokrates

söndag 11 december 2011

Men håll truten... Och lite karma...

Vaknade på ett sunigt humör idag. Ni vet, sådär att man bara vill be alla hålla truten och dra åt skogen. Tur att Melker inte är hemma och behöver se min morgonsura nuna! Gav mig ut på en 8 km lång powerwalk, och hoppades att det skulle hjälpa. Nja... Jo, kanske liiite... Men är fortfarande ingen glitterpinne...

 Men det kommer bli bättre! Nu ska jag nämligen åka och hälsa på min lilla guddotter Millie, och att snusa på bebis funkar mot det mesta! Hade en supertrevlig kväll igår.(Träffade bland annat Helena!) Glada, trevliga människor, och underbar mat! Jag är lyckligt lottad...

 Borde faktiskt tänka mer karma... Jag har varit ganska lyckligt lottad i livets lotteri, dags att ge tillbaka... En god gärning om dagen borde väl de flesta klara av. Malla brukar ju satsa på utmaningar... Tror 1-god-gärning-om-dagen ska bli min nya utmaning! Tycker fan ni kan hänga på...

Det var väl kreativt att klämma in både god karma och viljan att be folk hålla truten i samma inlägg...?
Seriöst...

Tataa!
XXX

4 kommentarer:

Maria sa...

Eftersom jag faktiskt tänkte på att införa DGG i mitt liv inatt när jag inte kunde somna så är jag på!! Dagens goda gärning frånochmed i dag alltså!

Ska vi köra livet ut eller??

Fru Venus sa...

I´m in! :-)
Dagens goda gärning blir att inte slå ihjäl tonåringarna när vi kommer tillbaka till stan fast både sopor och kompost är kvar inne..... :-)

Lippe sa...

Dagens goda gärning tycker jag är en bra ide!!
Kan utebliven ond gärning räknas som god?

Susanne sa...

Doften av bebis kan göra den mest sure till världens gladaste =)