"Livet är härligt att leva, bara man har tillräckligt svag
karaktär att njuta av det." - Sokrates

lördag 10 december 2011

Kaffe, risgrynsgröt och kalas...

Ni som har en Nespressomaskin, har ni smakat Varations Chocolat Noir?


Sjukt gott!
Smakar som om du lagt en god bit hög %-ig choklad i botten på din kaffekopp och låtit den smälta i kaffet... En hit!
Första Varations jag gillar, faktiskt...

Det sägs ju att julen är runt knuten...
Inte här!
När man jobbar som jag gör, så är det antingen "on" eller "off" på christmas-mode.
I år är det "off".
MEN.
Måste ha risgrynsgröt!
Så nu ska jag jag göra det HÄR goda och ENKLA receptet!

Ikväll blir det födelsedagsfirande med ett gäng goa människor!
Om jag lyckas hålla mig vaken...
Fast det lär ju egentligen inte bli något problem i den församlingen.... ;)))

Tataa!
XXX

6 kommentarer:

Anki sa...

Åh vad gott det lät!!
Hoppas det finns något liknande för min Martello "Matte" :-)

Ha en härlig dag och kväll!

Kram

Fru Venus sa...

Här äter vi risgrynsgröt till lilla jul, lucia, julaftons lunch och annandagjul kvällsmat :-) Ha så kul ikväll!

Helena sa...

Jag har förstått att vi ska på kalas idag:)
Det är ju så konstigt nuförtiden. Man har Bloggvänner, Fb-vänner och Wf-vänner.
Det innebär ju att man har full koll på varandra utan att man egentligen träffas:)
Så det ska verkligen blir kul att träffas in "the real world"!!
Ses ikväll//Helena

Allt mellan Himmel och Potatisåker sa...

Eller hur, Helena!
Gläder mig till ikväll.
Kram! :D

Lippe sa...

Ha jätte-kul!
Kram

Maria sa...

Hoppas du hade kul igår!!