"Livet är härligt att leva, bara man har tillräckligt svag
karaktär att njuta av det." - Sokrates

torsdag 29 december 2011

Det bidde inget...

...utkall på dagens standby heller.
Så nu försöker jag skaka liv i min son och lägga upp dagens planer. Funkar väl sådär...

De berättade om en forskning på TV4-nyheterna idag.
Barns hälsa påverkas av föräldrarnas livsstil.
Eh... Det kunde ju jag ha berättat för dem. Säkert du också!
600 familjer har undersöks, och barn till föräldrar som är fysiskt aktiva drabbas mer sällan av fetma och dåliga kolesterolvärden. Även rökning påverkar barnens hälsa negativt.
Amen, skojar de med oss??
Har någon statlig instans lagt ner pengar på den undersökningen?
Snacka om att slå in öppna dörrar...

Ska laga något med fläskfilé idag. Vet bara inte vad... Det blir nog ett matinlägg senare...
Jag vet! Ni kommer naturligtvis ställa in alla mellandagsbestyr bara för att invänta detta enormt spännande inägg om en fläskfilé!
Eller så kanske jag bakar en kaka...



Kolla högst upp i högra hörnet på denna sidan. Där är en banner för en tävling inne hos Äppelblomman.
Hon lottar ut en snygg tunika från Plain Vanilla. Jag vill ha den ljusa... SNYGG!!

Nä, nu får det vara slutdravlat!
Måste spela Wordfeud... Hahaha!

Tataa!
XXX

3 kommentarer:

Västgötskan sa...

Många av forskningsresultaten är skrämmande logiska. Jag håller med; finns det ingen som kollar VILKA undersökningar de drar igång???

Det är som t.ex. "Risken att få lungcancer är högre om man rökar, har en forskningsteam kommit fram till".

Nähä...Menar ni det?! :-O :-P

Västgötskan sa...

en = ett. (För frustrerad för att stava rätt). ;-)

Helena sa...

Så sant som det är sagt!!
Fråga oss vanliga, vi vet!!!