"Livet är härligt att leva, bara man har tillräckligt svag
karaktär att njuta av det." - Sokrates

torsdag 24 november 2011

Thursday, the day before FRIDAY! :D

Den står på förberdelser idag!
I morgon blir det holaballoo på Potatisåkern!
Förfest innan utgång i byn.
Vi brukar va ett gäng på 10-15, ibland runt 20, som träffas sista fredagen i månaden för att gå ut och partaja på ett "Sista-fredagen-i-månaden-ställe" här i Malmö.
Vill inte nämna namnet, för jag tycker ägaren är knepig, så gratisreklam blir det icke!
Nå, och det är alltid förfest.
Nu är det min tur att hålla i tåtarna.

Saken är den, att man går dit ganska tidigt, och förfest brukar innebära dricka, snacks och hög musik. Vilket resulterar att man är utsvulten kl 23:30.
Men det tänkte jag då undvika att vi blir i morgon genom att bjuda på en vegetarisk pastarätt och lite hembakt bröd. Bra, va!
Och det är skitenkelt att göra till många.

Vitlök, chili, coctailtomater på burk, basilika och grädde. Och så pasta. Bom, färdigt!
Åsse lite varmt bröd till det...

Köpte mig förresten en doughnut i dag!
Nej inte en sån man äter, utan en sån man har i håret.


Så här snyggt blir det.


Min är nog en strl mindre än den på denna bilden, men ni ser principen...

Tataa!
XXX

2 kommentarer:

Tina Ballerina sa...

Haha, en sån där "bulle" har jag också, även den en storlek mindre. Blev inspirerad för några år sedan, när jag åkte med det där irländska flygbolaget som vill ta betalt för allt möjligt om dom kunde... ;-)
Bullen funkar bra!

Karro sa...

Åh va kul med fest! Kommer knappt ihåg när jag var på fest sist;)
Jag vill oxå köpa en sån där bulle, de är så snyggt!!
Ha en underbar kväll fina du
Kram K