"Livet är härligt att leva, bara man har tillräckligt svag
karaktär att njuta av det." - Sokrates

söndag 27 november 2011

Inställt pga storm.

Jamen...
Vi skulle gå på stan idag, jag och Melker. Men nu blåser det en halv pelikan och regnar småspik. Då blir vi hemma...
Det yr verkligen saker utanför mitt fönster. Grannen brevid som är relativt nyinflyttad har inte riktigt hajjat hur mycket det kan blåsa från havet. Deras lyktor och krukor ligger nu i tusen bitar. Nope. Glaslyktor funkar inte på Potatisåkern i stormväder... Själv har jag varit runt och plockat ihop mina trädgårdsstolar 3 gånger redan...

Men tänt första och enda adventsljuset har vi gjort! Andra advent är jag i Thailand, tredje advent är jag förhoppningsvis i Stockholm, och fjärde advent är jag tillbaka i Thailand... Så det är bara att elda på, på fritt valda dagar om jag ska hinna med alla fyra ljusen!


Melker har börjat dricka kaffe!
Hur strange är inte det?! Mitt barn och jag kan sitta och dricka kaffe ihop.... Scary!! Fy fan vad gammal jag känner mig! Så nu ska jag fixa lite kaffe och pepparkakor... Till mig och min fika-buddy... *fniss*

Tataa!
XXX

1 kommentar:

Fru Venus sa...

Har förstått att det blåser duktigt åt ert håll, till och med bron avstängd! Min fjortonåring dricker kaffe ( i smyg) vilket jag tycker är konstigt då jag aldrig lärt mig att dricka kaffe ;-)