"Livet är härligt att leva, bara man har tillräckligt svag
karaktär att njuta av det." - Sokrates

fredag 18 november 2011

Glad!

Jag har fått gjort världens onödigaste grej idag. Som verkligen är ett i-landsproblem.
Dörren till min torktumlare öppnade åt "fel" håll. så jag fick nästan klämma in mig i väggen när jag skulle öppna och lägga i/ta ut tvätt.
Idag kom en tekniker från Elektrolux och fixade så att dörren nu öppnar åt andra hållet. GENIALISKT!!!!
JAG är genialisk som faktiskt kom på att det kunde låta sig göras!!

Lämnade in datorn i förrgår. Kände mig tvungen att bita i det sura äpplet, och pröjsa de där 2600 kronorna det skulle kosta att byta batteri i MAC:en... Svidig såhär innan jul, men va fan...
Tog dock inte sur-Kullanders, utan gick till MacSupport på Baltzargatan 18 i Malmö.
Det skulle ta 4-5 arbetsdagar, och kosta ca 1300 spänn. What?! Yes!!
Idag, 2 dagar senare, kom ett SMS att datorn var klar!
Och vet ni vad det kostade?
INGENTING!!
De tog batteri, trackpad och topcase på garantin! Fast batteriet egentligen inte omfattas av den... Trackpaden och topcaset hade skadats av det svällda batteriet, men nu har jag en splajsans snygg dator. Glad som en speleman! Så, bor du i Skåneland och din dator ska fixas, gå till MacSupport!! Och jag har inte fått pröjs för att skriva det. De har förtjänat det!

Nu ska jag hojja hem till L och käka middag och kolla film.
I morgon ska jag komma på hur jag ska gå ner 4 kg på 2 veckor.. Dropp? Slicka på kundvagnshandtag och bli magsjuk? Tejpa ihop truten? Söva mig i 2 veckor? Har inte bestämt mig ännu...

Tataa!
XXX

4 kommentarer:

Tina Ballerina sa...

Jaha, så kom det berömda strecket igen och jag satt och vred mig av skratt, medan K och barnen undrade vad som tagit åt mig :-))

Karro sa...

Åh fy fasen va gött! Då kan du ju shoppa något snygg för dom pengarna;)!!!
Ha ha tycker att du ska slicka på kundvagnen! Där sitter det nog mycket godsaker som gör att du går ner 4 kilo;)!
Kram K

Ann-Christin sa...

Hei på deg :) da fant jeg veien til bloggen din..gleder meg til å følge deg i din bloggverden :) ønsker deg en fin helg! hilsner fra Ann-Christin.

Susanne sa...

Härligt, nu´har det tjänat en massa penar som du kan lägga på annat.