"Livet är härligt att leva, bara man har tillräckligt svag
karaktär att njuta av det." - Sokrates

måndag 21 november 2011

Alltså, jag behöver en DIAGNOS!!

All denna lediga tid, alltså...
Jag har för mycket tid att gå och tänka på konstiga saker.
Och jag har alltså en släng av hyperkondri...

Just nu funderar jag över lite olika former av cancer...
Mitt struphuvud är ganska stort strupcancer?! och ibland kan jag nästan få kvävningskänslor... Fast egentligen beror det nog mest på lång hals och dålig hållning...
Sen har jag fått lite odefinierbara födelsemärken på kroppen...
Det var alldeles för länge sedan jag var och tog cellprover, och vi vet ju alla vad det kan resultera i...
Och har jag inte känt mig lite...hormonell... sista tiden...?

Alltså, jag har sån skräck för den sjukdomen, och för mig handlar tankarna inte om om jag ska få den. Det handlar om när. Jag VET att jag är störd, men ni hade väl redan era aningar...
Vad ska jag göra? Gå till doktorn? Hur bokar man den läkartiden... "Jo, hörru, jag misstänker en 3-4 olika former av cancer...." Hallå. Jag som aldrig går till doktorn...
Och det jävligaste är att Googla... Don´t do that if you are hypercondric!! Shit, pommes, alltså...

Man läser ju dagligen om cancer-alarm, ät inte ditt, gör inte datt... Man blir ju helt snurrig! Är det bara jag som e nojjig??

Tataa!
XXX

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det man inte vet har man inte ont av....gammal god regel även för hypos....

Magic J

Anonym sa...

Jag tror att diagnosen är övergångsålder.....
Ohhh sorry

Allt mellan Himmel och Potatisåker sa...

Magic J: Oh, no! Måstevetamåsteveta!!

Anonym: Vad fan har cancer med övergångsåldern att göra? Nej, just det, det är ju bara kvinnor över 50 som får cancer......................

Allt mellan Himmel och Potatisåker sa...

Och btw.. jag är 38 år... Om jag skulle komma i övergångsåldern redan nu, behöver jag verkligen en diagnos, för det är INTE normalt!!

Susanne sa...

Jag är rätt nojig, men det beror nog på lillasystern har cancer =(