"Livet är härligt att leva, bara man har tillräckligt svag
karaktär att njuta av det." - Sokrates

måndag 7 februari 2011

Pasta och Åldersfascism!



Dagens DJ är Miss Johnsen, jag tackar för tipset!

Dagens Middagstips som jag bloggade om tidigare idag, blev lyckat!
Jag följde receptet, sånär som på att jag stekte lite (allt för lite) finhackade champinjoner och blandade i. Men jag tror alltså inte att en skvätt grädde skadar på något vis.. Förutom midjemåttet, då... ;D
En rejäl näve parmesan, lite finklippt persilja och grovmalen svartpeppar på toppen.
Och ett glas rött Malbec... Mums-fillibums!



För övrigt vill jag att alla åldersfascister tar sig en funderare på följande:

Vad väljer du om;

Du blir sjuk;
En nyutexaminerad läkare - eller en som har en väletablerad klinik sedan många år?

Ditt hus brinner;
En färsk brandman direkt från skolan - eller en med 20 års erfarenhet?

Du nödlandar med ett flygplan:
En ung, ny besättning i 20-års åldern - eller en erfaren besättning som flygit i 20-25 år?

UPPSKATTA ERFARENHETEN! Den kan rädda ditt liv en vacker dag...

Ha en trevlig kväll, gott folk!

XXX

Inga kommentarer: