"Livet är härligt att leva, bara man har tillräckligt svag
karaktär att njuta av det." - Sokrates

torsdag 19 september 2013

Labil - Javisst!

Hade storslagna planer i gårkväll.
Skulle upp en timme tidigare, för att på väg till restaurangen svänga förbi Kastrup och hämta mitt id-kort. Satte klockan på 07:00.
Men när jag inte somnat och klockan visade 03:20, så ändrade jag väckningen till 8... Id-kortet fick vänta till en annan dag...

Drog iväg till restaurangen där det pendlade mellan skyfall och strålande sol hela dagen. Jag tänkte köra sund mat idag (träning till kvällen), men prova själv att jobba med en kock som är en feeder! Nybakad varm croissant, äggröra, korv och bacon till brunch....
Kollegan som avlöste mig kom en timme tidigt, så då skulle jag plötsligt hinna hämta mitt id-kort på vägen hem. Tjoho!

Det gjorde jag. Men det fick bli ett utan körtillstånd, för någon kontorsnisse hade missat ett mail, och jag får köra förbi igen nästa vecka...

Väl hemma var jag vrålhungrig igen, men ville ju inte träna på full mage så jag kokte två ägg. I väntan på dem åt jag en halv påse mandlar för att överleva. Det var 600 kcal, bara sådär... När jag hade ätit äggen var jag mer hungrig, men turligt nog har jag sund mat i frysen som jag förberett till krissituationer, så det åkte in i ugnen.

Börjar må helskumt. Ont i halsen. Feber! Däckar på soffan. Kämpar för att hålla mig vaken vid 18-tiden. Ingen träning.
Och nu är klockan 23:12 och jag är klarvaken.

Alltså, denna dagen är fan upp och ner...

Och klockan ringer 08:00 igen i morgon bitti...

Känns som "Måndag hela veckan"....

Tataa!
XXX

Inga kommentarer: