"Livet är härligt att leva, bara man har tillräckligt svag
karaktär att njuta av det." - Sokrates

tisdag 23 juli 2013

En hälsning från mig, slaven...

Ibland förstår jag mig inte på tonåringar...
De vaknade vrålhungriga natutligtvis, de är ju tonåringar. Och när jag föreslog att de skulle göra bacon, så var det plötsligt för besvärligt. Melker ville ha ett kokt ägg, men hade plötsligt glömt hur man gjorde... Klart att jag fattar att de ville att jag skulle fixa det åt dem, men där gick de alltså bet.

Jag har grejer i kylen till en kycklingsallad de ska ha till lunch, men om jag inte svänger ihop salladen, så skiter de hellre i att äta hemma och maten blir förstörd. Jag skulle kunna jobba heltid med att passa upp de två gentlemännen... Men nu råkar det vara så att jag jobbar 140% med att passa upp andra människor, och i eftermiddag ska dryga 400 pers ha sitt uppe i det blå.

Fattar ni nu varför jag nästan blir tårögd när någon annan gör något för mig, som att t ex bjuda på middag? Annika, bland annat, du är min ängel... Och ännu har jag inte upplevt dagen då man kommer hem till ett hus som är städat av någon annan än mig själv.

Ja. Jag är rätt sur pms-ig idag... Och jag vet att det är så det är att vara förälder, jag älskar min pojke över allt annat. Men låt mig nu gnälla i ett par minuter, så känns det bättre sen..

Tataa!
XXX

1 kommentar:

Susanne sa...

Känner igen mig, men nu har sonen flyttat hemifrån. Det händer att han bjuder över mig på middag och då bjuder han på kanonmiddagar, undrar när han lärde sig det?!
Kramar