"Livet är härligt att leva, bara man har tillräckligt svag
karaktär att njuta av det." - Sokrates

söndag 21 juli 2013

Alltså, det här med att vara ledig...

...jag gillar det verkligen!
Det är ju inte dags för semester riktigt än, men med tanke på hur absurt mycket jag jobbat de senaste två månaderna så känns fem fridagar som rena vilohemmet.

I morgon är sista fridagen för denna gången, sen har jag tre flygningar. Därefter väntar 19 dagars semester! Och 14 av dem kommer tillbringas på sydligare breddgrader. Även om det är sjukt fint väder här nu så längtar vi...

Idag har det verkligen varit lugna gatan. Pojkarna har förgäves sökt en strand utan badförbud, vilket i dessa dagar är omöjligt i Malmö. (Det suger verkligen, om du frågar mig!) Men de har roat sig med minigolf och inlines. Jag har legat i solstolen på terrassen och läst min älskade bok.
Sen blev det oxfilé och grönsaker för hela slanten. Och lättöl.

På tal om lättöl!
Jag har fan kommit fram till att alkoholfritt är min grej!!
Jag älskar att ta ett eller två glas vin eller öl, men jag hatar att jag blir så trött och dimmig. Jo, jag blir det på två glas! Så nu köpte jag Sol i mataffären, tryckte i en skiva lime och tyckte den var alldeles perfekt.
Så nu ska jag fan utforska Systemets alkoholfria sortiment. Det MÅSTE finnas gott alkoholfritt vin...

I morgon drar vi till Höllviken och badar. Annars blir grabbarna nog inte till att hantera av rastlöshet. Jag får väl anledning att återkomma...

Tataa!
XXX

2 kommentarer:

Ting sa...

God alkoholfri öl - ja.
Gott alkholfritt vin - tveksamt.
Berätta gärna om du hittar något, jag dricker så himla mycket så jag skulle också behöva det. ;)

JaanaM. sa...

Skönt med slappardagar! :) Det har jag haft, typ. Förutom ett besök på Friskis...