"Livet är härligt att leva, bara man har tillräckligt svag
karaktär att njuta av det." - Sokrates

måndag 18 februari 2013

Ett inlägg om absolut ingenting...

Måndag!
Och ska inte jobba, som vanligt.. Fast nästa måndag ska jag faktiskt! Minns inte när jag sist jobbade en måndag... Säkert ett år sedan, minst.

Nå.
Malmö har tydligen flyttat till Antarktis för det snöar och är svinakallt. Jag hade långt framskridna planer på en skön pw, men vette fan... Det är ju som att gå i en frys, och hur kul är det, liksom..?
Ikväll gör jag och Jonna i alla fall ett besök i styrketräningsavdelningen på gymmet.

Well, well... Lite frulle piggar kanske upp!

Tataa!
XXX

4 kommentarer:

Thord sa...

Hur många timmar måste du vara ledig efter ett 18 timmars pass?

Allt mellan Himmel och Potatisåker sa...

Minimum 18 timmar. Alltås lika länge som tjänstgöringen varit. Är tjänstgöringen under 12 h, och jag landat på homebase, SKA jag vara ledig minimum 12 h. Är tjänstgöringen under 10 h och jag landar på annan bas är homebase, ska vilan vara minimum 10 h. I vilan på utebas räknas resan till och från flygplatsen, konstigt nog...

Thord sa...

Men om du ska påbörja tjänstgörningen på annan flygplats ( typ Örebro) när börjar "klockan ticka"då?

Allt mellan Himmel och Potatisåker sa...

Lite beroende på flygtyp jag ska flyga, men i detta fallet en Airbus 330, då har vi en incheckningstid på 1 h 30 min innan avgång.