"Livet är härligt att leva, bara man har tillräckligt svag
karaktär att njuta av det." - Sokrates

onsdag 16 januari 2013

Ett inlägg om mina favoritämnen...

...Mat och träning. Överraskande, va?! ;D

Sitter och kollar på Sveriges Mästerkock... Fan vad jag hade gillat att vara med där. Men jag är alldeles för mesig för att anmäla mig - och dessutom är jag definitivt inte säker på att jag skulle platsa.
Men vardagsmat är jag en jävel på!

Idag blev det stekt lax, en "sås" på tonfisk, keselle, kapris, rödlök, dill och äpple. Salladen var en grönsallad på spenat, ruccola, mache´, paprika, gurka och rödlök. Dressad med granatäpplevinäger.
Så galet gott!!


När jag veckohandlade idag, var det med tanke på priset. Man kan ju lika gärna käka det som är på tillbud, eller hur? Så jag köpte en massa fina frukter och grönsaker för tio spänn kilot, fryst lax och lite andra basic saker. Om jag anstränger mig kan jag nog klara mig i 5 dagar på det jag handlade och lite från frysen för 350 spänn. Då är det alla dygnets måltider inräknade. Ganska bra, tycker jag!
Tänker ni på priserna när ni handlar?
Jag brukar generellt inte göra det - matkostnaderna för min lilla familj är inte så stora, oavsett. Men det är ju ganska korkat av mig att inte hoppa på ett bra erbjudande när det ges, eller hur?

Kvällens träningspass var ganska mediokert, och jag längtar mig massor till i morgon, då det är dags för Jonnas pass. På söndag åker hon till Thailand i två veckor. Hur i helsicke ska det gå med min träning då?? Det blir verkligen en utmaning för mig....

Nå.
Nu ska jag hålla kväller!
Tataa!
XXX

2 kommentarer:

Ting sa...

Jag handlar alltid efter säsong och priser.
Men det slinker såklart med annat också. :)

Jonna sa...

Sötis! Du har dina träningskort och jag lovar underhålla dig med lite thaiövningar. ;-) Men du... Vi ska först ge gärnet ikväll!!!

Ses snart!
KRAM