"Livet är härligt att leva, bara man har tillräckligt svag
karaktär att njuta av det." - Sokrates

tisdag 25 december 2012

Julafton 2012!

Vaknade i morse med en gnagande oro.. Skulle Jansonsfrestelsen räcka?! Jag for iväg till Malmborgs och handlade och svängde ihop på en laddning extra, och tur var väl det! Den hade en stykande åtgång...


Och är det julafton skall man äta hemmalagad risgrynsgröt! Sagt och gjort. I morse blev det så.


Men för att få plats till att gott som komma skulle, drog jag och Jonna på juljympa! Kändes svinbra, och vi var MÅNGA på dagens pass. Och stämningen på topp!


Så drog vi hem till syrran och hennes snygga gran! Vi var 22 pers, och alla i julstämning! Även de stackarna som var förkylda och febriga. Paketer i abnorma mängdet och mat som var helt fantastisk. Jävlar vad jag ätit!


                          Och så kom tomten! Han hade ett digert jobb, kan jag hälsa och säga...


Bästa klappen!
                                          En fint kombinerat salt/pepparkvarn från Bodum!

Ja, ni ser... Det var helt crazy, så mycket paket. Barnen tindrade som aldrig förr! Precis som det ska vara!


Nu är vi hemma igen och mumsar lite godis och jag dricker en tår vin. Denna julafton har varit precis så bra som jag hoppats på! Nej, faktiskt bättre!!! Jag är så rik och lyckligt lottad. 
På riktigt!

God fortsättning till er alla!!

Tataa!
XXX

1 kommentar:

Unknown sa...

Och vi är lyckligt lottade som känner dig och din Melker, det var GÖTT att fira jul med er i år.
JULKRAMAR....till er båda