"Livet är härligt att leva, bara man har tillräckligt svag
karaktär att njuta av det." - Sokrates

måndag 26 november 2012

Recepten till er...

Så var det måndag, och räkningarna ska betalas.
Nä, tur man har lite skojsiga grejer att se fram emot!

Ikväll är det äntligen dags för mig att röra på fläsket på Jonnas härliga pass. Shit, vad jag längtar... Kan ju säga att denna helgen har inneburit fler än en utsvävning.

För övrigt står dagen på packning. Åker till Thailand i morgonkväll. UNDERBART!!!
Tre dagar med sol på min bleka kropp kommer göra gott! Och all härlig thaimat jag ska äta... Nomnom!
Så nu ska jag leta reda på bikinis, saronger, flipflops och annat användbart. *Suckar av lycka* Jo, jag har verkligen världens bästa jobb!

Här kommer lite länkar på en del av maten i förra inlägget;

Ädelostcheesecake med pepparkaksbotten.

Köttbullar med kantareller, parma och persilja.

Saffranskaka med citruskesella och hallon.
Fast detta receptet vill jag sätta stort frågetecken på. Gjorde kakan två gånger och den blev misslyckad båda gångerna... Tror att det är för mycket smör... Serverade min misslyckade kaka i bullformar med citruskesella och styckfrysta lingon.

Polkabräck.
Som jag tyvärr inte fotade, de var i alla fall farligt goda... Hoppa inte över citronen! Mumma!

Baconlindade dadlar talar för sig själv, och brietårtan pimpade jag bara med fikonmarmelad som jag tunnade ut med ett par droppar vatten, rostade valnötter och färska fikon.
Skinkfatet bestod av fondkokt skinka från ICA Maxi och rödkål.
Det var nog det hele...

Tataa!
XXX


Inga kommentarer: