"Livet är härligt att leva, bara man har tillräckligt svag
karaktär att njuta av det." - Sokrates

tisdag 16 oktober 2012

Nu ska ni få hänga med...

...på mitt lilla renoveringsprojekt.
Det kommer innehålla bland annat tillverkning av sänggavel, målning med billack på möbler, hur man pimpar en lampskärm, klä benen på en golvlampa och lite annat smått och gott.
I morgon börjar vi!

Var iväg till Svågertorp med väninnan, och ramlade in på Bauhaus. Fy fan vilken dålig service de har!
Jag stod framför en tom servicedesk i 35 minuter, innan en snubbe behagade komma fram och talade om att varan jag ville ha var slut. (10 mm spånskiva. En ganska basic vara i ett byggvaruhus, kan man ju tycka...)
Drog vidare till K-Rauta, och där var det annat ljud i skällan! Vänliga snygga och tillmötesgående killar som hjälpte och tipsade. Sånt gillar vi! Det är där jag kommer handla i fortsättningen, basattnivet...

En sväng inom IKEA resulterade i äcklig kvällsmat, spetta med potatismos och remoulad. Allt i samma färg och inte en grönsak så långt ögat nådde... Kanske inte önskescenariot för min stackars kropp, det mullrade betänkligt både här och där en bra stund efteråt... Hm... Och det är inte läge att ens tänka tanken att släppa en pyttefis, med tanke på gårdagen. Man vet aldrig vad det utvecklar sig till...! Hua...

Nu ska jag smida planer inför shoppingrundan i morgon.
Här ska fixas sovrum!

Tataa!
XXX

1 kommentar: