"Livet är härligt att leva, bara man har tillräckligt svag
karaktär att njuta av det." - Sokrates

tisdag 1 november 2011

Född i rättan tid...

Alltså...
Tänk om jag fötts för 100 år sedan. Jag hade nog dött av leda.
Tänk en tillvaro utan min Mac, iPhone, TV, blogg... Ja, allt vad media heter... Det är ingenting för mig att var utan uppkoppling! Folk som reser till ställen i radioskugga, utan tillgång till någon som helst lina till omvärlden, jag fattar det inte!

Vad är det för fel på att hålla kontakten med folk? Jag tycker det är astrevligt! Jag har fått så många nya vänner och gamla släktingar via sociala nätverk, att det inte är klokt. eller... Det är ju just precis vad det är. Klokt! Till och med på Wordfeud chattar jag med gamla kompisar från tonåren. Skitkul!

Och när min lilla familj är spridd i världen, så håller vi busenkelt kontakt via Skype, Facebook, Viber osv. Gratis. Jamen, what´s not to love??

Jag är en tekniknörd som egentligen inte kan särskilt mycket och älskar datorer och telefoner. Läser manualerna från pärm till pärm och njuter av det. Har faktiskt spanat in mig på en ny Mac... Inte för att min är gammal, 15 månader, men det där strulet med batteriet fick mig att tappa sugen lite... Då kan jag fan lika gärna köpa en ny! Åh, ljuva dag då det sker!


Nå, det var mitt inlägg om tacksamhet till dataåldern...

Tataa!
XXX

2 kommentarer:

Malla sa...

äh, nog var det väl rätt kul att leka med kottar förr? och allt fantastiskt hushållsarbete som att kärna mjölk och hämta vattten i brunnen eller dö av pesten :P

Nina sa...

haha, ja det är inte utan att man undrar hur man skulle överleva utan att ha tillgång till allt det där... samtidigt hade det kanske varit nyttigt att inte vara nåbar en stund... iallafall för mig... och iallafall en liten, liten stund... 5min eller så! =) kram