"Livet är härligt att leva, bara man har tillräckligt svag
karaktär att njuta av det." - Sokrates

måndag 29 augusti 2011

Nu vill jag att ni läser!




Jag har en kollega, en väldigt söt och omtänksam kollega, som publicerade detta på Facebook idag. Hennes familj firar att det är 13 år sedan hennes man fick ett nytt hjärta.
Med hennes tillstånd publicerar jag nedanstående text.

Läs den.

Gå sedan vidare till Donationsrådet och fyll i ett donationskort. Idag.

För det kan hända dig. Eller din man. Eller din fru. Eller ditt barn.
Jobbiga men absolut nödvändiga tankar och ställningstagande.


<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 

Den dagen kan komma då  min kropp ligger vit på ett vitt lakan på ett sjukhus och
läkarna fastställer att min hjärna inte fungerar längre.                                                                                                           
 Ge då mina ögon till en man som aldrig har sett en soluppgång, ett barns ansikte eller
 kärlek i en kvinnas ögon.                                                                                                                                                       
Ge mitt hjärta till någon vars eget hjärta bara givit honom ändlösa dagar av smärta.

Ge mitt blod  till tonåringen som drogs fram ur bilvraket så att han får leva och se sina
barn leka . 

Ge mina njurar till  en människa vars liv,vecka efter vecka är beroende av en maskin.

Ta mina ben, varje muskelfiber och nerv ur min kropp och finn en metod som gör det möjligt för ett invalidiserat barn att gå. 

Utforska varje skrymsle, ta mina celler om så behövs och odla dem så att en stum pojke kan heja på sitt favoritlag och en döv flicka höra regnet smattra. 

Bränn det som blir kvar av mig och sprid askan för vinden. 

Om ni måste begrava något, begrav då mina fel, mina svagheter och fördomar. Ge mina synder åt djävulen  och min själ till Gud. 

Och om ni händelsevis vill komma ihåg mej, gör det genom ett vänligt ord till någon som behöver det............ 


<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3  


Taataa!! för er som tar ställning!!
XXX

2 kommentarer:

Lippe sa...

Vad fint skrivet!! Jag är redan donator! En självklarhet för mig, kanske inte för alla men för mig! Om min kropp kan ha något som kan få någon annan att leva vidare så är jag bara glad!
Kram

Susanne sa...

Håller med Lippe. Jag är inte donator, men ska genast ta tag i det.
Kram