"Livet är härligt att leva, bara man har tillräckligt svag
karaktär att njuta av det." - Sokrates

torsdag 14 juli 2011

Hallå!!

Det är ett perfekt tillfälle att göra ett inhopp i en annars semesterstängd blogg...
Regnet öser ner, sonen är ute med kompis och jag röjer runt i min lilla tvättstuga...


Hittlills har semestern bestått av fest, shopping, restaurangbesök, umgänge med vänner, med mera...
Och i morgon drar vi till Stockholm!
Det ska bli skitkul. Främst att träffa fina vänner, men även att få turista i den vackra stan!
Vi har lagt ett hårt program, och även om jag vet att det kommer regna, så tror jag vi kommer bli nöjda båda två.
Jag ser mest fram emot FOTOGRAFISKA
Och på tal om det... Jag har äntligen köpt en stystemkamera! Nu ska jag bara lära mig den...


Goa grannens svåger kommer ner nästa vecka från Stockholm, och vi ska ut och äta allihop. Han är fotograf på SVT... Gissa om jag kommer leka 1000 frågor med honom!! Ett proffs! Den chansen ska fan inte få gå mig ur händerna...

Nu när jag ändå har er på tråden...
Har ni några tips på sevärdheter/stoppställen på vägen mellan Malmö och Stockholm??
Vi har aldrig kört den vägen förr, och skulle gärna vilja stanna ett par gånger på vägen upp. Och gärna då på nåt vettigt ställe, inte bara Statoil, liksom...

Tataa!
XXX

3 kommentarer:

Mia sa...

A6 i Jönköping bara för att man skall ha varit där (shopping eller varför inte lite mat.) Sen tycker jag Gränna är ett måste. Spelar ingen roll om man är gammal eller ung, de flesta tycker det är kul att se när de trollar med polkagrisdegen. Ni kan ju alltid köpa lite polkagrisar att mumsa på i bilen på resten av resan mot stora staden. Sen finns där flera fina fik som bara det kan vara värt ett stopp.
Ha nu superduper kul i stora staden, använd kameran flitigt!
Kram

Fru Venus sa...

När du är i Stockholm ska du ta spårvagnen ut till Waldemarsudde, så vackert, och Lars Wallin ställer ut sina klänningar där :-)

Karro sa...

Åhh va skönt att du tittar hit igen, ha saknat dej!!
Mmm snacka om att vädret är trökigt:-( Kom upp till Mellbystrand annars, om du har vägarna förbi så hade det varit grymt roligt att ses!!;-)
Du kommer älska din systemkamera, jag älskar min men skulle vilja ha en nyare modell nu... Min är typ nästan 5 år o sliten nu...
Ha en underbar resa till stockholm!!
MIA: Vad är din bloggadress, ja kommer inte ut på din sida...;-)
Kram K