"Livet är härligt att leva, bara man har tillräckligt svag
karaktär att njuta av det." - Sokrates

torsdag 28 juli 2011

Att jag ALDRIG lär mig!!

Det är bara att inse.
När jag har standby och Melker är hos sin pappa- då blir jag inte utkallad.
När jag har standby och Melker är hos mig - då blir jag utkallad!
är det, och jag måste fan lära mig att inte planera något som helst.
För nu är det stress på hög nivå...

Jag sitter nämligen helt plötsligt i Oslo...
Och ska göra just det - bara sitta - ända fran till kl 6 i morgon bitti, då jag ska flyga till Mallis härifrån.
Så istället för att vara hemma och ta hand om min son och fixa desserten till 60 pers till på lördag, så ligger jag i en hotellsäng på Gardemoen...
Djupa andetag, Madeleine. Andas!!

Så.
Fixa, ringa... Avboka nagelfix, fråga väninnan/grannen om de kan se till Melker, packa och köra till flygplatsen på en timme. osv osv...
Och inte blir det bättre av att jag är bokad på en flight hem i morgon som avgår 30 minuter efter att vi landat i Göteborg... Jag kommer ha total stress hela dagen att jag inte kommer hinna med det flyget!

Men för att jag inte ska få totalt nervdaller, så måste jag fokusera på BRA saker;

- Jag fick den absolut bästa parkeringsplatsen på personalparkeringen på Kastrup.
- Melker är i goda händer. Fast ganska ledsen.. :(
- Jag provianterade på Kastrup. Engelsk roman som jag ska läsa på min kurs samt favvis mattidningen...

- Jag har en chili på väggen på mitt hotellrum.

- Jag har sett ett ställe där jag kan sitta ute och dricka kaffe och evt få lite sol...
- Jag hann äta frukost nere i restaurangen innan de stängde.

Nu ska jag nog sova en timme... De ringde kl 06:00, och jag satt i bilen o6:27, packad och klar... och då hade jag definitivt inte sovit färdigt.

Var det någon som sa glamour..?

Tataa!
XXX

1 kommentar:

Karro sa...

Åhh va typiskt...:-( Men du är ju en sån fantastisk posetiv människa så detta klarar du ju lätt som en plätt snygging!!
Ha en bra flygresa!!!
Kram K