"Livet är härligt att leva, bara man har tillräckligt svag
karaktär att njuta av det." - Sokrates

söndag 26 juni 2011

Tömma...

...frysen.
Kan inte ha det så här längre. Alltså, om det blir krig så kommer jag klara mig i åravis! Jag köper alldeles för mycket mat och slänger i frysen.
Så idag bestämde jag mig för att använda mig enbart av grejer jag har hemma för att laga lite god mat.
Det blev torsk. Med ägg, räkor, pepparrot, sparris, smörslungad färskpotatis och en hemmarörd örtallioli.


Det enda som blev gott var alliolin och räkorna och ägget...
Jag snabbrimmade torsken, och ångkokte den sen. Ja, det kanske man kan göra med färsk torsk, men fan inte med ett torskblock! Påminn mig att aldrig köpa sån skitfisk mer! Det är ju bara trasiga bitar i det där blocket...
Sparrisen var också fryst. Och trådig så in i... Yack!
Och potatisen var en smula hård...
Well, tur man inte bjöd nån på den maten! Hahaha!!

Tataa!
XXX

2 kommentarer:

Anki sa...

Men du fick undan lite i allafall! :-D

äppelblomman sa...

Men de ser i vilket fall som helst jäkligt gott ut;)!! Jag är likadan... köper hem massor av mat som liksom ingen äter upp:/
Kram på dej snygging