"Livet är härligt att leva, bara man har tillräckligt svag
karaktär att njuta av det." - Sokrates

fredag 10 juni 2011

Om ni kunde känna doften...

...som är i mitt hus nu... En bit av himmelriket!

Här har kokats jordgubbssylt!

Ta två liter sköljda, rensade och delade gubbar.

Blanda med 500 g syltsocker och koka så det skummar i 10 min.

Skumma av sylten. Skummet innehåller bakterier som förkortar hållbarheten..

Häll den nykokta sylten på Atamon-sköljda burkar. Tataa! Mumsig sylt utan äckliga tillsatser!

Och doften är som sagt exeptionell... Helena, om vi tar din grilldoft plus min jordgubsdoft, så tror jag vi har Eau de Sommar!!

Nu ska det svidas om till studentskiva!

Tataa!
XXX

4 kommentarer:

Karro sa...

Lovle!! Ser helt underbart gott ut!
Kram K

4U2 sa...

Så gör vi med ... men dock när "gubbarna" är billigare ... :)

Helena m. 4 sa...

Guuu' du är så huslig så man ramlar baklänges... men jag hänger på med doften, den "burkar" vi !

Anonym sa...

Nu har jag läst ikapp hos dig - vilken fantastisk!! fest du fixade åt Melker, jag säger det igen FANTASTISK - sicken toppenmorsa du är :)
Jävlahelvetesjävlarjobbigt måste det vara med att inte ha bra kontakt med M´s pappa. Det där livet blir på tok komplicerat ibland. Och på andra sidan så blev det galet bra - din son..Men nu pratar vi inte mer om det ;)
Tack för kommenter - blir lika glad av dig som du tydligen blir av mig :)
Ha en glimrande dag! KRAM!/Tjillevippmorsan