"Livet är härligt att leva, bara man har tillräckligt svag
karaktär att njuta av det." - Sokrates

torsdag 9 juni 2011

Efter regn kommer sol, säger man ju...

..och det stämmer på alla sätt och vis idag.

Haft en skitdag av rang, men nu mot kvällningen ljusnade det en smula...
Gick en 9,5 km powerwalk med bästa L och fick rensat skallen och hjärtat. Gjorde underverk!
Och när jag kom hem var jag vrålhungrig och klämde både en stor tallrik gröt och en stor megastor! bit glasstårta. Och nu är jag lite glad igen!

Tror fan jag får kemisk obalans i hjärnan om jag inte äter ordentligt... Slarvade med frukosten idag, och åt pyttelite lunch... Genast blir det mörka moln på min himmel och jag blir jätteledsen... (Nu VAR där förvisso mörka moln idag, men de blir STÖRRE om jag inte äter..)
Är det fler som har det så? Jag har nog inte lågt blodsocker, för det har jag mätt i min pappas maskin (han har diabetes 2). Det är mer ..... lynnigt, liksom... Usch, inte kul!

Nu ska jag duscha och hoppa i loppelådan. Ska se film.
Köpte en sån här förra veckan.


En högtalare till iPhonen. Behövde musik till festen, ju...
MEN! Det smarta i denna kråksången är att det även är en DVD spelare! OCH en högtalare till den!
Så när jag nu kopplar den till TV:n i sovrummet och kollar film, så har jag värsta ljudet! Och jag är lite ljudnörd... MÅSTE va bra ljud, annars stör jag mig så mycket att det är det enda jag fokuserar på...
Så nu blir det filmtajm i Hästen! Igår såg jag förresten filmen om Coco Chanel. Älskade den!

I morgon ska jag koka jordgubbssylt, sen kommer Melker hem och vi ska gå på studentskiva!

Tataa!
XXX

P.s.. Shit vilket långt inlägg det blev. Jag tror visst att blogglusten återvänt... ;D

1 kommentar:

Karro sa...

Skönt hörredu du att solen har kommit fram!
Jo då... Jag ballar fullständigt ur om jag inte får äta... Blir helt knäpp i huvudet...;-) Så du är inte ensam...;-)
Go natt på dej!
Kram K