"Livet är härligt att leva, bara man har tillräckligt svag
karaktär att njuta av det." - Sokrates

tisdag 1 februari 2011

Utan mina vänner är jag Ingenting...


Och min tisdag går i vännernas tecken...
Först ska jag träffa Jenny, en vän jag haft sedan jag var 4 år.
Vi REGERADE på Karlshögsdagiset! Och gu´nåde dem som tog våran gunga. Ja. Singularis. Gunga. Vi delade gunga. Jag satt i Jennys knä när vi gungade. Alltid!

Vår vänskap har varit av och på genom åren. Mest på. Men i ett ögonblick var den av. Och idag blir den på igen. Jag gläder mig! Det är få människor som sett varandra växa upp, och min son säger att vi till och med liknar varandra.. Det kanske blir så. Man säger ju att miljön har stor betydelse för vem man liknar. Vi har i alla fall samma smak vad det gäller inredning..!
Vi kan var för sig gå och handla. Och köper ofta samma sak.
Ett tecken på att Jenny har god smak, om du frågar mig! ;)))

Ikväll är det tjej-middag!
Inbjuden till tjej-komsamman hos "Hästen"... Lotta, min nästäldsta väninna bor i Brf Hästen. Hon och hennes granne, Lotta, (jag VET, enkelt och bra med 2 Lottor!) är så himla bra på att dra ihop lite folk till alla möjliga arrangemang. Så idag är det vi som har en gemensam nämnare i form av Håkan.
Och vem är Håkan? Jag vet inte mer än att det är han som ska fixa servicen på min bil i eftermiddag... Hahaha!
Men Lottorna känner honom, och de andra som kommer känner honom också. Och när han nu ska fixa min bil, får jag också komma!
Men Håkan är inte bjuden.
Det är Lottorna i ett nötskal. I love it!

Så; Nu blir det en garanterat bra tisdag med goa vänner för mig!
Jag önskar Er detsamma!

Inga kommentarer: