"Livet är härligt att leva, bara man har tillräckligt svag
karaktär att njuta av det." - Sokrates

söndag 20 februari 2011

Tänk att sitta ute...

...på terrassen och käka lunch!
Eller att grilla...
Ligga och sola med en kopp kaffe på armlängds avstånd...

Kan vi inte bara säga Hejdå vintern!. Vi har sett dig. Kan du inte bara dra! Stick!

Idag skiner förvisso solen, men det är förädiskt... Jag gick ut på terrassen och hade långt framskridna planer på att sitta och ta en kopp kaffe i solen. Men satan vad kallt det är!
Och ska man behöva bylsa på sig en massa kläder, ja, då tappar jag intresset...

Tog lite bilder...

Termometerödlan pallade inte trycket och stannade på minus 20... Fast idag är det nog bara minus 2...

Bakom träden skymtar ett kantfruset Öresund...



Undrar om mitt olivträd har klarat sig... Hyser starka tvivel.. :(



Mmm... Grillat är godast... Längtar!



Men det finns hopp! Ryktet går att vi går mot varmare tider redan nästa helg... Fan vad gött...

Jag har fått nya stalkers!
I love it!
Först har vi moster malla! Kika in i hennes fina och roliga blogg "Livetrunt" HÄR!
Sen har vi madlar, vars lika underhållade blogg "baravaramadlar" ni hittar HÄR! Välkomna hit, jag gläder mig att följa era strapatser!

XXX

5 kommentarer:

Anne sa...

Madde
Har du ett rullbord?
OM du har det, kan jag inte få komma till dig och leka drinksvagn då?
Jag minns hur man lägger upp citroner, sugrör, drinkspinnar, is...ja rubbet. Jag kan vara den som går baklänges, helt ok, bara jag får gå drinksvagn med dig.
Kanske till sommaren.
Då kan vi dra ut den till ditt Olivträd, till din grill och till din härliga utsikt.
Här med och just NU bjuder jag in mig själv till dig för en "köradrinksvagnkväll"

Kram

Lippe sa...

Här är 40 cm snö och jag bor faktiskt inte i Norrland!! Jag har inte sett marken sedan 7 november! (ja, jag håller koll!!) Jag har aldrig varit vinter-gnällare men nu..nu vill jag inte längre se det här "lappmöglet"!
Kram från en Östergötland i köldens grepp (23 minus i natt!)

Allt mellan Himmel och Potatisåker sa...

Hahaha! Anne, vi KÖPER ett rullbord! Du är så vansinnigt välkommen till Potatisåkern och köra drinksvagn och grilla i sommar! Gu´vad roligt vi skulle ha. LOVA att det blir nåt, inte bara februari-visioner... KRAM!

Lippe, jäklar vilket bra uttryck!! Lappmögel! Hahaha! Klockrent. Om JAG är trött på kylan, så fattar jag att du är AP-TRÖTT!!! Här i Skåne känns det ändå lite hoppfullt... Liiite varma kramar från den södra landsänden, och mycket varma kramar från mig!

4U2 sa...

Det jag inte gillar är att det är kallt inomhus! Då tappar jag all lust. :(

Allt mellan Himmel och Potatisåker sa...

Nä, det går fetbort! När jag är lite frusen brukar jag värma min vetevärmare i micron. DET är mysigt! Är det rent jäkligt har jag den vid fötterna i sängen... Mmm... :D