"Livet är härligt att leva, bara man har tillräckligt svag
karaktär att njuta av det." - Sokrates

torsdag 10 februari 2011

Take Me Away!



Märker direkt när det börjar bli dags för mig att lätta... Sniffar liksom en blodhund i luften efter spår av flygbränsle, blicken dras mot himlen i jakten på flygplan och jag fingrar rastlöst på min uniform... Vill ut! Vill upp! Vill ivääääg!!




Mitt absoluta favoritögonblick på jobbet; När vi står på runway och cockpit kör en engine warmup. De gasar motorerna samtidigt som de håller i bromsen. Flyget gungar och drar - motorljudet är högt, vi står stilla. Så släpper de på bromsen - Tjohooo! Iväg i typ 250 knyck. Tröttnar Aldrig på det!
Japp jag är en nörd. And I´m proud!

Alla flygande kollegor kan sluta läsa här! Annars riskerar jag nog bli idiotförklarad... ;D


Här är en start, men utan engine warmup. Och med en Boeing... Hrm...




Och lika härligt som det är att dra iväg, lika underbart är det att komma hem...
Men det är ett annat inlägg..

XXX

Inga kommentarer: