"Livet är härligt att leva, bara man har tillräckligt svag
karaktär att njuta av det." - Sokrates

måndag 7 februari 2011

God morgon! Minns 1981...



Godmorgon, kära vänner!

Låten är en fornlämning från 1981 års Melodifestival... Roliga minnen..
Jag var 8 år och ville också ha helgul outfit med fransar på. Såå fint!

Men å andra sidan... Jag var väl ingen stilikon på den tiden...

Tre saker önskade jag. Som var det absolut vackraste jag kunde tänka mig:

1: En tjock utbuktning på halsen! (Min mamma hade giftstruma på den tiden... Men döttrar VILL likna sina mammor! Naawh!)

2: Stora ringar i öronen! (Precis som min kusins faster hade. HON var snygg!

3. Lika hes röst som Lill-Babs. (Coolt!) (Fast kanske inte på en 8-åring..)

Det är så roligt når man börjar prata om sånt här. De flesta hade några attribut de önskade MER än något annat som barn! Jag vet en som önskade gå på kryckor... Och en som ville ha djupare veck mellan näsvingen och mungipan, det som folk fyller ut idag... Kul! :D

Fanns det nåt du önskade..?

Ha en skön måndag!
XXX

Inga kommentarer: