"Livet är härligt att leva, bara man har tillräckligt svag
karaktär att njuta av det." - Sokrates

tisdag 22 februari 2011

Detta jävla...

...Väder!
Jodå. Det är precis som jag misstänkte. Vädergudarna har gått i limbo och vi kommer ha vinter forever! Läs bara HÄR!

Körde längs vårt avlånga lands sydkust idag, och försökte spana efter ljuspunkter i horisonten. Inte ett enda tecken på bättre väder söderifrån, kan jag rapportera. (OM där är bättre väder på väg, syns det i alla fall inte genom min skitiga bilruta...)


Hade jag inte kommit iväg till värmen tack vare mitt jobb, hade ni nog hittat mig sittande i ett hörn tuggandes på mig själv... Eller som thaikvinnan som masserade mig i Thailand förra veckan uttryckte det: "I´ve been to Sawedeen. Too dark! My brain go crazy!"
Hear! Hear!

XXX

2 kommentarer:

Nina sa...

ja, nu kan det få börja bli vår! Jag har ändå faktiskt uppskattat vintern ovanligt mycket i år... kanske passade in med min sinnesstämning... men nu längtar även jag lite... så nu kan det få börja töa så vi inte våra brains go crazy in the dark!

Allt mellan Himmel och Potatisåker sa...

Jo, jag var också som et barn när det var nästan en meter härlig nyfallen snö! Vi for runt som troll, jag och sonen. Men nu är det liksom bara KALLT. Och det går genom märg och ben... Jag är liksom inte byggd för att bo i ett kylskåp... ;)))