"Livet är härligt att leva, bara man har tillräckligt svag
karaktär att njuta av det." - Sokrates

måndag 28 februari 2011

Canon 550D...

...min nya dröm...

Köpte ju ny kamera för en dryg månad sedan.. Jättefin! Faktiskt den finaste digitalkameran du kan få för pengar!


Men nu har fotointresset väckts på allvar, och jag har lust att köpa en systemkamera...
Ja, jag vet att de är stora och otympliga, men jag vill ha!


Men en kamera kostar ju som spetsen på en rymdraket, och det går ju inte att köpa kamera hit och kamera dit, eller hur...
Så jag får drömma mig bort, till systemkamera-land, och fundera på om och hur jag ska sälja min G12:a och köpa en 550D istället...
Ja, ja.. Vad är väl en bal på slottet... :)))

(Detta inlägg kunde även heta Dagens I-landsproblem...)

8 kommentarer:

Helena m. 4 sa...

Jag har en Canon EOS 400D och jag ÄLSKAR den !

Allt mellan Himmel och Potatisåker sa...

HAR du?? Vad har du för tillbehör? Objektiv? Blixt?

Malla sa...

vi hade sån makalös tur att vi fick köpa en fattig kompis systemkamera för en minimal peng! jag är jättenöjd, fast tar inga höjdarbilder.Men det gör inge :P

Allt mellan Himmel och Potatisåker sa...

Åh! Vilken tur du hade! Fast synd för kompisen... Felet med mig är att det ska vara NU! Jag får en grej på hjärnan och tänker inte riktigt efter... Men nu har systersonen lovat att dela med sig av sina systemkamerakunskaper, sen får vi se vad det blir... Sugen på en riktigt fin kamera! B-)

Lippe sa...

Älskar min systemkamera!
Älskar Nickelback!
Kramar!

Mina dagar sa...

Jag vill också ha!!!!!!
Kul att hitta hit:) Nu kikar jag runt lite här!

Lippe sa...

SV: tack för din kommentar!! Att någon säger att de upplever en som stark ger styrka på något sätt så tack för att du "fyllde" på hos mej ♥

Helena m. 4 sa...

Go'morron,
Om du mailar mig på mittispenaten@hotmail.com så skickar jag Tings nya adress...